2015. március 29., vasárnap

Hagymaleves házi cipóban tálalva


Még Szentestére készítettem ezt a levest a család legnagyobb örömére. A cipó is saját sütésű, a készítés menetéről itt olvashattok. Kicsit macerás a sütése, mert jénai tálban kell sütni, amibe kettőnél több zsemle nem fér be egyszerre, de az íze kárpótol mindenért!

A hagymaleves receptje Markától származik, akinek neve garancia a finom végeredményre, így volt ez most is. :-)

Hozzávalók:

4 fej vöröshagyma
1 evőkanál vaj
2 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál liszt

(fehér)bors
szerecsendió
1 liter zöldségleves alaplé
fél liter tejszín
10 dkg ementáli sajt
1 db újhagyma

A vöröshagymákat megpucoltam, összevágtam, majd a vajon és olajon, fedő alatt elkezdtem párolni (kb 5 perc). 
Levettem róla a fedőt és kicsit magasabb lángon elkezdtem karamellizálni (a hagyma, a saját cukortartalma miatt nagyon szépen tud karamellizálódni és ez az íz adja meg a hagymaleves jellegzetes ízét), amíg kb 15-20 perc alatt szép aranyszínű nem lett. Folyamatosan kevergettem és figyeltem, nehogy odaégjen. 

Rászórtam a lisztet, megkevertem, hogy ne legyen csomós és az egészet felöntöttem a zöldség-alaplével, végül hozzáadtam a borsot és a szerecsendiót. Hagytam felforrni, majd következett a tejszín, ezzel is összeforraltam és már kész is lett a finom hagymaleves.
Tálaláskor a tetejére reszelt sajtot és újhagymakarikákat tettem.

2 megjegyzés:

  1. Ni, hogy megújult a blogod! Kaják is vannak, nagyon tetszik. Ha ez a versenyfutás az idővel nem lenne, hamarabb észrevettem volna. No de ezután :)

    VálaszTörlés
  2. Egyik nagy kedvencem, gyakran készítem én is! Ha van kedved, kukkants be hozzám, jó kis recepteket találsz nálam!🙂🙂

    VálaszTörlés