2014. január 22., szerda

Aszalt gyümölccsel töltött rozmaringos vaddisznókaraj (cseréptálban)

 

A Koskacukor blog receptje ihletett meg erre a finomságra. Köszönet az ötletért!

Pácolás
Hozzávalók:

50dkg vaddisznó karaj (természetesen jó sertésből is)
10-12 szem aszalt szilva
10-12 szem aszalt sárgabarack


Bors
Rozmaring
Olivaolaj
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl vörösbor
Tekercselés

Köret: mazsolás rizs

A karajt felszeleteltem, kiklopfoltam. Sóval, borssal, rozmaringgal meghintettem majd egy tálba helyeztem őket egymásra. Megöntöztem olivaolajjal és így pácoltam egy napig.

Másnap a cseréptálat beáztattam. A hússzeletek közepébe 2-3 szem aszalt gyümölcsöt tettem és feltekertem őket. A cseréptálba helyeztem a tekercseket egymás mellé úgy, hogy a végek alul legyenek. Vörösborral leöntöttem a húsokat és mellé dobáltam 3 gerezd, kettévágott fokhagymát.
Sütésre várva

190 fokos sütőben 1 órán át sütöttem a lezárt cseréptálban. Az utolsó 5 percre levettem a fedőt, hogy kicsit átpiruljon a tekercsek teteje.

Mazsolás rizzsel tálaltam.


4 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy! Nagyon szépek lettek a fotók is!

    VálaszTörlés
  2. Amiben rozmaring és bor van, az jöhet :)
    A dátumot a bemutatkozóban szerintem elírtad, mert 2001 olyan távolinak tűnik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát távoli is 2001.... :))) Köszi a helyesbítést és a véleményezést is! ;-D

      Törlés