2014. február 27., csütörtök

Pizza - a mi kedvenc receptünkkel


Sokféle pizzatésztát kipróbáltam már, de nekem - és a családnak - ez lett a favorit. 

Időnként 1,5 adagot gyúrok belőle, ilyenkor két tésztát nyújtok de csak az egyiket készítem el, a másik kinyújtva, szósz nélkül megy a fagyasztóba. Legközelebb csak előveszem, kiengedem, kicsit kelesztem és megpakolva készre sütöm.

Hozzávalók:

Tészta:
40dkg liszt (szoktam keverni Graham és teljes kiőrlésű liszttel is)
4 evőkanál olaj
Sütésre várva...
1dl tej
1 kiskanál cukor
2dkg élesztő
1,5 dl langyos víz


Szósz1:
Olaj
1 evőkanál liszt
1,5 dl paradicsomlé
Só, bors, bazsalikom, kakukkfű
Mehet bele hagyma is

Szósz2:
Olaj
1 evőkanál liszt
1,5 dl tej
Fokhagyma
1 evőkanál ízesített sajt- vagy vajkrém


Sajt(ok), feltétek

A tésztához a lisztet egy nagy tálba teszem, a közepébe mélyedést alakítok. Ide öntöm a meleg tejet a cukorral, élesztővel, liszttel meghintem és 20 percig kelesztem. Ekkor hozzáadom a langyos vizet és készre gyúrom a tésztát. 40 percig meleg helyen kelesztem.

A megkelt tésztát centi vastagra nyújtom, megkenem szósszal és megszórom különböző feltétekkel. 200 fokon 15 percet sütöm, majd meghintem bőven sajttal és újabb 10-15 perc alatt készre sütöm.

A szószok alapja mindig olajon világosra pirított liszt, majd tej vagy paradicsomszósz.

A feltéteknek csak a képzelet szab határt: sonka, virsli, kolbász, zöldségek, hagyma, kukorica, ananász, főtt tojás......... stb

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése