2014. február 10., hétfő

Tárkonyos-gombás zöldségleves házi tésztával

 

Egy tartalmas, finom leves, ami forrón a legjobb.
Házi tészta

Hozzávalók:

  • 1 vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 4 nagyobb csiperke
  • 3 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • esetleg zeller és/vagy karalábé
  • ételízesítő
  • húsleves lé vagy kocka
  • 1 dl tejszín vagy tejföl
  • 1 evőkanál szárított tárkony
  • olaj, só, bors
  • liszt
  • házi tészta recept itt

A zöldségeket előkészítettem: megmostam, megtisztítottam, karikára vágtam.

A vöröshagymát felaprítottam, kevés olajon üvegesre pároltam.  Hozzáadtam a répa karikákat, egy kevés vizet, egy kiskanál sót. Fedő alatt 10 percig pároltam.

Ekkor hozzáadtam a gombát is, majd újabb 10 percig puhítottam a zöldségeket. Ezután felöntöttem húslevessel (ennek hiányában vízzel+húsleves kocka) és forrásig főztem.

Beledobáltam a házi metéltet (jó a bolti tészta is), fokhagyma gerezdeket és puhára főztem a tésztát. Ez újabb 10 perc főzést jelent.

A tejszínt (vagy tejfölt) csomómentesre elkevertem egy evőkanál liszttel és a tárkonnyal. Hozzáadtam egy keveset a forró léből, majd a levesbe kevertem. Ízesítettem még sóval, ételízesítővel, borssal. Utoljára felforraltam.


2 megjegyzés:

  1. Gazdag tartalmú finom leves, ilyen borongós időben, mint amilyen a mai nap- nagyon jólesne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, szinte jókedvre derít, de hát ez a teli pocak hatása! :)

      Törlés